عوامل موثر در قیمت مبلمان
تاریخ : 14 آذر 1394
بازدید : 129
نویسنده : شاهد

عوامل تعیین کننده در قیمت مبل

نرخ ارز

اگر قصد خرید مبل خارجی دارید باید بدانید که قیمت مبل های خارجی ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد. همچنین قیمت مبلمان داخلی که از مواد اولیه خارجی استفاده میکنند در نهگام نوسنات ارزی معمولا متفاوت است.

پارچه مبل

هر چه پارچه مبل مرغوب تر و باکیفیت باشد، هزینه تمام شده مبل بیشتر و درنهایت گرانتر خواهد بود این موضوع در مورد مبلمانی که در ساخت ان از چرم طبیعی استفاده شده باشد نمود بیشتری خواهد داشت.

کنده کاری  و منبت کاری

مبل های استیل در صورت دارا بودن منبت کاری قیمت بالاتری دارند و هرچه ظرافت به کار رفته در آن بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است. البته برخی از مبل های راحتی که ار چوب برای تزئین برخی از قسمتهای ان استفاده شده است نیز میتواند شامل این موضع شود.

جنس چوب مبل

سبکی ، استحکام ، انعطاف خوب و خوش نقش بودن یکی از دلایل گرانی چوب و مبلمان است که خوشبختانه به راحتی قابل اندازه گیری است.

نقشهای ظریف را نمیتوان بر روی چوب های بی کیفیت ایجاد کرد. در صورتی که یک مبل دارای نقشهای ظریف و زیباست علاوه بر مهارت در منبت کاری نشان از مرغوبیت چوب را نیز میتوان در آن یافت.

مواد اولیه به کار رفته در مبلمان

  • مواد اولیه به کار رفته یکی دیگر از موارد موثر در قیمت مبلمان است که شامل فنر و تسمه ، فوم و اسفنج ، پنبه ، کرک و ویسکوز و ... میباشد. با کمی دقت و صرف زمان میتوانید مبل خوب را شناسایی کنید.
  • فنرهای مبل خوب نه صدا دارند و نه احساس میشوند.
  • هنگام خرید یک مبل حتما آن را امتحان کنید و زمانی حدود 10 دقیقه بر روی مبل بنشینید و پس از بلند شدن ببینید که آیا فرو رفتگی مبل به سرعت ناپدید میشود یا خیر . مبل خوب باید بتواند به سرعت به وضعیت قبلی خود برگردد.

برند مبل

بدون شک یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت مبل برند مبل است و اینکه قیمت گذاری بر اساس چه معیاری انجام شده است کاملا با سیاستهای کاری و تبلیغاتی آن برند مرتبط است.&;




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








این وبلاگ صرفا جهت ثبت لینک ایجاد شده است ، وب سایت ( وبلاگ ) هایی که تمایل به ثبت و یا تبادل لینک دارند میتوانند با استفاده از بخش نظرات نسیت به ثبت لینک اقدام نمایند . شاهد